Administració electrònica: què et cal per fer tràmits sense moure't de casa - Aula Virtual
· Quan? 14 de setembre de 2023
· Hora? De 16:00h a 17:30h
Evites fer gestions en línia amb l'Administració perquè no saps com fer-ho o perquè no et refies de la seguretat que et pugui oferir la xarxa? Aprèn el que necessites per identificar-te i fer les gestions de forma segura.
Objectius
IMPORTANT: Aquesta activitat s'impartirà de manera virtual en streaming a través de la plataforma gratuïta Microsoft Teams. Les persones inscrites rebran per correu electrònic l'enllaç amb la invitació i les instruccions d'accés abans de l'inici de la sessió.
La rapidesa, facilitat i comoditat que proporciona la xarxa per a la realització de determinats tràmits i gestions fa que cada vegada estigui més present a la nostra vida quotidiana. Vols aprendre a fer tràmits amb l'Administració Pública i altres organismes sense perdre de vista la seguretat?
Objectius generals
- Conèixer les opcions per realitzar tràmits i gestions en línia amb l'Administració, tot integrant el concepte d'identitat digital i seguretat relacionats per fer-ho de manera fiable.
Objectius específics
- Conèixer les gestions que es poden realitzar en línia i els requisits per fer-ho
- Diferenciar tipus d'identificacions electròniques
- Proporcionar coneixements i recomanacions sobre seguretat a l'hora de fer tràmits en línia.
Temari
- Administració electrònica. Definició i característiques
- Tipus de gestions que podem fer amb l¿Administració Pública: consultes i tràmits
- Sistemes d'identificació (certificats digitals; dnie, idcat, cl@ve, ...)
- Principals gestions i tràmits d'interès
- Identificació digital al mòbil, mobile ID
- La carpeta del ciutadà
- Recomanacions per fer transaccions electròniques segures
- Durada: 1 sessió
- Preu: Aquesta activitat és gratuïta
- Nivell: Bàsica
- Tema: Itinerari 3: Introducció a Internet