Eix Clot

Eix Clot

Aprèn a integrar un xat a la teva web

20 de febrer de 2024

Sabies que millorar l'experiència dels usuaris pot augmentar un 83% la taxa de conversió a la teva pàgina web? En aquest post, t'ensenyem com pots afegir un nou servei que ajudi els teus clients a resoldre els seus dubtes al teu negoci online: el xat.

Abans de començar, és important que tinguis clar el concepte de xat i quina utilitat pots donar al teu lloc web. Un xat és un canal de comunicació pel qual dues persones poden parlar de manera escrita intercanviant missatges a temps real.

En el context de la pàgina web d'una empresa, parlem de desplegar una finestra on l'usuari pot redactar i enviar un missatge des del dispositiu i lloc que vulgui, sempre que estigui connectat a internet, perquè la persona encarregada del negoci pugui resoldre els seus dubtes i fins i tot entaular una conversa.

Com pot ajudar la integració d'un xat a la teva pàgina web?

Comptar amb un xat al vostre lloc web és una forma eficaç d'oferir una línia de contacte addicional per als teus clients. Aquests són els seus principals beneficis:

  • Optimització de recursos: comptar amb un servei de missatgeria instantània us pot ajudar a estalviar temps resolent de manera àgil i eficaç els dubtes dels vostres clients en qualsevol moment i des de qualsevol lloc.
  • Personalització del servei: entaular una conversa amb una persona us pot ajudar a conèixer el vostre cas particular i oferir-vos els productes o serveis que s'ajustin a les vostres necessitats en funció de la informació que us transmeti.
  • Millora de l'experiència de compra: oferir un xat facilitarà la navegació i el recorregut dels teus clients durant el seu procés de compra al teu negoci gràcies a una eina que incorpora un valor afegit a la seva compra a la teva web.
  • Increment de la taxa de conversió: utilitzar la comunicació directa amb un client us pot ajudar a compartir amb ell les accions necessàries per resoldre els seus problemes i que, a més, es converteixin en, per exemple, una compra, subscripció o participació en una enquesta.

Comptar amb un xat al vostre lloc web és una forma eficaç d'oferir una línia de contacte addicional per als teus clients.

Guia sobre com integrar un xat a la teva pàgina web

Ja coneixes què és un xat i els avantatges que pot suposar per a la teva pime. Ara, ha arribat el moment que coneguis pas a pas què has de fer per integrar-lo a la teva pàgina web i començar a utilitzar-lo:

  • Selecciona el proveïdor de xat: tria l'eina amb què vols inserir el xat a la teva pàgina web. A internet, pots trobar múltiples opcions tant gratuïtes com de pagament, amb les quals podràs fer més funcions.
  • Insereix el codi al gestor de la teva web: instal·la el plugin o plantilla del xat del teu proveïdor al teu CMS o gestor de continguts de la teva pàgina web per afegir-lo i començar a utilitzar-lo.
  • Personalitza el teu xat: configura la teva nova eina d'acord amb les necessitats de la teva empresa amb opcions com ara el disseny o les notificacions.
  • Realitza proves: verifica que el xat funciona a la perfecció segons les teves necessitats i és apte perquè els usuaris puguin començar a entaular una conversa amb tu.

A més, recorda que, abans de començar a utilitzar aquesta nova eina, és fonamental especificar el to i l'estil dels teus missatges a l'hora de respondre. També és important elaborar un protocol d'actuació per resoldre les possibles crisis de reputació i monitoritzar les preguntes més freqüents que fan els teus clients i implementar els canvis necessaris per millorar la seva experiència al lloc web del teu negoci.

Utilitzeu aquestes eines!

Ara que ja tens tot llest per afegir un xat a la teva pàgina web, et mostrarem algunes eines que pots fer servir. Recorda que al mercat podràs trobar altres opcions.

  • Oct8ne: és un proveïdor de xat que permet utilitzar un sistema d'intel·ligència artificial que emet respostes de manera automàtica. També ofereix la possibilitat d'assignar a una persona un missatge determinat perquè assessori de manera individualitzada i detallada a un client.
  • Zendesk: és una eina que, a més a més d'oferir un canal de comunicació directe i escrit entre un usuari i el teu negoci, permet crear grups o fòrums d'assistència.
  • Smartsupp: és una plataforma molt senzilla dutilitzar. Compte amb una versió gratuïta que pots ampliar a una de pagament per obtenir més funcions.
  • WhatsApp Business API: el conegut proveïdor de missatgeria instantània ofereix una aplicació que permet integrar el teu compte de WhatsApp Business a la teva pàgina web i fer les 1.000 primeres converses mensuals de manera gratuïta.

Integrar un xat a la teva pàgina web és útil i eficient per millorar lexperiència dels teus clients quan naveguen per la teva pàgina web. A més, hi ha múltiples opcions perquè triïs la que millor s'adapti a les teves necessitats concretes i que et permeti resoldre els dubtes dels usuaris de manera còmoda.

Recorda que pots trobar més consells sobre com digitalitzar la teva pime a les nostres xarxes socials. Segueix-nos a LinkedIn i X!

Acelera Pyme - red.es

Els nostres socis

Unir Tours
Digicopy
DanceLab
FARMÀCIA PLANA MENDO C.B.
Armand Òptics
Mogadealer, S.L.
A ruta gallega
Carregant...
x
X