Eix Clot

Eix Clot

Com triomfar al sector retail gràcies a la creativitat i la innovació en el màrqueting

13 de maig de 2025

Sabies que estem exposats a una mitjana d'entre 4.000 i 10.000 anuncis al dia? Tot i això, es calcula que només som capaços de retenir 18 d'aquests.  

En un sector tan competitiu com el retail, copsar l'atenció del consumidor és més desafiant que mai. En aquest article us expliquem la relació entre la creativitat i la innovació a l'hora de crear anuncis memorables, amb casos d'èxit inclosos!

La creativitat i la innovació són dos pilars fonamentals en el màrqueting. La primera s'enfoca a generar idees noves, i la segona implica portar aquestes idees a la pràctica per aconseguir un impacte real al mercat. Però com es defineixen cadascuna?

  • Creativitat en màrqueting: és la capacitat de generar idees originals que captin latenció del públic i provoquin una resposta emocional o conductual. Al sector retail, on la competència és ferotge, la creativitat va més enllà d'un bon anunci. Es tracta d'oferir una experiència envoltant que aconsegueixi captar l'atenció i fidelitzar els clients. Des d'un storytelling impactant fins a campanyes personalitzades, això implica crear vincles emocionals amb els consumidors. 
  • Innovació en màrqueting: és l'aplicació de noves estratègies, tecnologies i enfocaments per millorar la comunicació amb els consumidors i optimitzar l'experiència de compra, clau per atraure i fidelitzar clients al món retail.

El perfil del consumidor actual segons el neuromàrqueting

El comportament dels consumidors en interactuar amb les marques està canviant ràpidament. Per poder comprendre com els compradors processen els estímuls, comptem amb el neuromàrqueting. 

Frase destacada

El neuromàrqueting és l'estudi dels processos mentals i comportaments de compra de les persones, gràcies a ella, els especialistes són capaços d'enfocar les campanyes.  

Al sector retail, aquests estudis són fonamentals per crear experiències que sorprenguin i converteixin el procés de compra en una cosa memorable i satisfactòria. 

Com que l'atenció dels consumidors és efímera, les estratègies de màrqueting s'han d'enfocar a captar interès de manera immediata, utilitzant elements visuals, missatges concisos i estímuls emocionals. 

Voleu captar l'atenció de les vostres audiències? T'ensenyem com

Per destacar en un entorn saturat, especialment al sector retail, on els consumidors estan exposats a milers d'estímuls visuals cada dia, es poden aplicar les estratègies següents: 

  • Hook instantani: utilitza titulars o visuals impactants en els primers segons. 
  • Storytelling emocional: les històries activen regions del cervell que generen empatia i permeten humanitzar la marca. 
  • Aparadors virtuals i experiències immersives: utilitza tecnologies per permetre que els clients interactuïn amb els teus productes de manera única.

Per exemple, en aquest article t'expliquem com fer servir la realitat augmentada en una botiga de roba.

  • Personalització: el 80% dels consumidors prefereixen marques que ofereixin contingut personalitzat (Epsilon, 2018).
  • Màrqueting sensorial: ja no n'hi ha prou d'atreure els consumidors a través de la vista. Les marques han dexplorar tots els sentits per crear una experiència completa.

Estratègies i campanyes de màrqueting que han funcionat

Si busques inspiració, et compartim estratègies dutes a terme per grans marques i que han aconseguit generar un impacte a les audiències. Atent!

  • Spotify. “Wrapped”. Aquesta campanya anual genera milions d'interaccions en oferir dades personalitzades als usuaris d'escolta.
  • Nike. Estratègies d'Innovació tecnològica: Nike va llançar productes com les Nike HyperAdapt 1.0, sabatilles amb cordons automàtics, destacant-se pel seu enfocament a la tecnologia i el rendiment.
  • Nocilla. “Díselo con Nocilla”. Aquesta campanya es va centrar en situacions quotidianes on la marca actuava com a facilitadora de complicitat i connexió emocional, especialment en moments tensos.

Aquest article pren una rellevància especial en el Dia Mundial de la Creativitat i la Innovació, recordant que les estratègies tradicionals ja no són suficients.

Acelera Pyme - red.es

Els nostres comerços associats

El Jardinet del Clot
INMOAS-SER
Mercat del Clot
MR. USBY
Digicopy
Farmàcia Ana Mª Macià
Bodega Carol
Carregant...
x
X