Webminars sobre comerç en temps de confinament
5 de maig de 2020
El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya i la Diputació de Barcelona organitzen sessions en línia per parlar de futur, bones pràctiques i estratègies en comerç després de la Covid-19.
Tant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) com la Diputació de Barcelona tenen clar que el comerç i els mercats han estat -i segueixen sent- una peça clau per a la ciutadania durant els dies d’Estat d’Alarma i confinament per a la Covid-19. En aquest sentit, s’han adaptat a les noves circumstàncies i han promogut accions per reforçar-los.
En aquest marc, s’han organitzat diverses sessions en línia -webminars- per parlar sobre com els comerços estan afrontant la situació, quines són les bones pràctiques que s’hi han estat trobant i quin en serà el futur, un cop s’hagi superat aquesta crisi sanitària.
Dues d’aquestes sessions se celebraran el dimarts 5 de maig. La primera, a les 12 hores del migdia, a càrrec de del CCAM porta per nom “Com serà la reobertura?” i hi participaran Muntsa Vilalta, directora general de Comerç, Bernat Morales, director de relacions externes a Mercadona, i Sergi Martín, gerent de perfumeries i adrogueries Facial. Durant la trobada explicaran les seves experiències en les últimes setmanes i respondran les preguntes de les persones que s’hi hagin apuntat.
El mateix dimarts a les 17 hores la Diputació de Barcelona farà el webminar “Estratègies per a facilitar el servei a domicili o la botiga online“, a càrrec de l’especialista en mercats, Manel Rodríguez. La sessió es presenta com una oportunitat per a aquells comerciants que vulguin portar el seu negoci al món digital o implementar el servei a domicili i s’explicarà quina és la millor manera de fer-ho.
També a càrrec de la Diputació, el dijous 7 de maig a les 10 hores es farà la sessió “Prepara’t per la (re)obertura”, amb l’especialista en negocis locals, Sofia Mateo. En aquest cas, es parlarà del futur dels comerços un cop s’hagi acabat el desconfinament: “hem d’estar preparats per a tornar a re-enamorar al client i guanyar-nos la seva confiança i estar a la última. Com serà el nou client? Com hem d’actuar?”
Finalment, el divendres 8 de maig a les 12 hores tindrà lloc el webminar “Consumidor 2025“, aquesta vegada de nou a càrrec del CCAM. Aquí Daniel Córdoba, director general de The Hunter, parlarà amb les persones que s’hi hagin apuntat sobre quina serà l’experiència de comerç que voldran els consumidors un cop s’acabi el confinament, ja que en les últimes setmanes els seus hàbits hauran canviat.